Wpływ 5G na branżę eCommerce

Handel elektroniczny jest prawdopodobnie najpotężniejszą dziedziną aplikacji rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, biorąc pod uwagę, że detaliści wydają na tę technologię ponad 1 miliard dolarów rocznie.

Dzisiejsi konsumenci nie mają trudności z robieniem zakupów online lub korzystaniem z produktów i usług, które znają. Wiele można też powiedzieć o szybkim rozwoju handlu mobilnego. Z biegiem czasu konsumenci coraz chętniej robią zakupy na urządzeniach mobilnych, a trend ten skłania sprzedawców do zapewniania atrakcyjnych, angażujących doświadczeń zakupowych na urządzeniach mobilnych.

Nie poprzestając na tym, urządzenia mobilne odgrywają również ważną rolę w podróży zakupów w tradycyjnych sklepach. Konsumenci używają urządzenia do badania i porównywania produktów przed zakupem ich w sklepie.

Nacisk na VR/AR

Większość handlu nadal odbywa się jednak w trybie offline, ponieważ wiele osób chce go wypróbować przed zakupem. Pojawiło się wiele nowych technologii, które wypełniają lukę między dwoma światami – offline i online.

Warto zauważyć, że wspomniana wielokanałowa podróż zakupowa działa jak katalizator dla zastosowań wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) w sektorze komercyjnym. W niedalekiej przyszłości VR i AR to dwie technologie, które mogą być powszechnie stosowane w e-commerce wraz z pojawieniem się sieci komórkowej piątej generacji (5G), z szybkością dziesięciokrotnie większą. Sieci 4G są obecne i praktycznie nie mają opóźnień.

Wraz z postępem technologii istnieje potencjalna szansa na zwiększenie doświadczenia zakupowego konsumentów i ułatwienie stosowania w wielu różnych branżach. Kluczowym pytaniem jest, czy urządzenia lub sieci mogą obsługiwać te doświadczenia wymagające dużej przepustowości. Wydaje się, że dzięki telefonii komórkowej piątej generacji (5G) mamy odpowiedź.

Oczekuje się, że sieć 5G będzie potężnym narzędziem do obsługi i rozwoju aplikacji wymagających dużej ilości danych, takich jak VR i AR, dzięki niezwykłej konstrukcji, która zwiększa szybkość i moc bezprzewodowego przetwarzania danych. Stamtąd możemy wykorzystać potencjał tej technologii w promowaniu rozwoju gospodarczego, zwłaszcza w dziedzinie komercyjnej.

Warto wspomnieć, że sieć 5G prawdopodobnie nie będzie wykorzystywana w smartwatchach, takich jak GT2e. Bądźmy szczerzy, to nie tak, że często będziesz pobierać duże pliki na zegarek lub monitor fitness.

Spersonalizowane zakupy!

Dzięki aparatom telefonicznym AR może przenieść wirtualne produkty, którymi użytkownicy są zainteresowani lub które chcą kupić, do rzeczywistego świata, pozwalając im poczuć i wchodzić z nimi w interakcję. Tymczasem sprzedawcy detaliczni mogą używać VR do dostarczania konsumentom spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

Ultraszybka prędkość sieci 5G sprawia, że ​​doświadczenia VR są płynniejsze, umożliwiając użytkownikom siedzącym w domu łatwe przeglądanie, kupowanie, zapisywanie i otrzymywanie powiadomień o interesujących produktach w wirtualnym sklepie. A jednak sieć 5G obiecuje również poprawę jakości treści VR, pomagając sprzedawcom czerpać korzyści z wykorzystywania VR do wprowadzania produktów do wirtualnych sklepów, ponieważ konsumenci mogą je wtedy wyraźniej zobaczyć.

Niektóre firmy chcą wykorzystać zalety tych nowych technologii. Na przykład aplikacja mobilna Visualizer firmy AkzoNobel (Holandia) umożliwia użytkownikom malowanie przestrzeni mieszkalnych lub eksperymentowanie z kolorami w wirtualnych środowiskach przed zakupem.

W międzyczasie firma meblowa IKEA (Szwecja) skorzystała z pierwszego pilotażu aplikacji VR, umożliwiającego użytkownikom noszenie okularów Hive firmy HTC (Tajwan) w celu eksploracji przestrzeni projektowania wnętrz. kuchnia w wirtualnym środowisku. Niedawno IKEA uruchomiła internetowy sklep VR w Australii, w którym użytkownicy mogą oglądać produkty wyposażenia wnętrz w domu za pośrednictwem smartfonów lub komputerów stacjonarnych.

Wśród firm specjalizujących się w aplikacjach VR/AR pomagających klientom w sprzedaży produktów online, dzięki technologii 5G, wirtualna postać wyposażona w sztuczną inteligencję (AI) może pomóc kupującym z niezbędnymi informacjami o produktach w wirtualnym środowisku, aby mogli podejmować decyzje. Niegdyś wszechobecne sieci 5G oferują również sprzedawcom detalicznym i marketerom możliwość wysyłania klientom wideo o wyższej rozdzielczości w nadziei, że zachęcą ich do zwiększenia wydatków na zakupy.