Page Speed Insights, czyli optymalizacja do mobile-friendly

Czerwiec 25, 2016
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Google nie od dziś zachęca swoich klientów do lepszej optymalizacji stron internetowych. Wszystko rozbija się o to, aby witryny bez problemu wyświetlały się na urządzeniach mobilnych i mogły się tam ładować w wydajniejszy sposób. Google jest bowiem przekonane, że większość użytkowników internetu surfuje w sieci za pomocą urządzeń mobilnych, smartfonów czy tabletów.

mobile-test

Ile w tym prawdy, trudno do końca ocenić, ale pewne jest, że w najbliższej przyszłości taka będzie właśnie tendencja. Wyszukiwarka wprowadza więc nowe narzędzie, czyli Page Speed Insights. Mierzymy wydajność stron zgodnie ze skalą od 0 do 100, przy czym wynik nigdy nie będzie jednoznaczny. Z każdym dniem narzędzie jest usprawniane, więc warto mierzyć ten rezultat co jakiś czas, zamiast jednorazowo cieszyć się efektem. Pomiar dotyczy głównie czasu renderowania strony na urządzeniach mobilnych, przy jednoczesnym uwzględnieniu wydajności połączenia sieciowego. Dokonując pomiaru otrzymamy wynik, który wskaże co należy usprawnić, aby osiągać coraz lepszą wydajność.

Po co nam to narzędzie?

Odpowiedź jest prosta! Chodzi o usprawnienie wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych! Szczególnie mowa tu o marketingowym aspekcie całego zagadnienia. Klienci odwiedzając firmowe strony na smartfonach, nie mają ochoty czekać na całkowite wyświetlenie ich zawartości zbyt długo. Rezygnują, co sprawia, że po prostu ich tracimy. Nie wspominając już w ogóle o braku technicznych możliwości wyświetlania strony w formie mobilnej, bo i takie sytuacje wciąż jeszcze mają miejsce. Jeśli jesteś posiadaczem takiej witryny, to szybko zacznij ją udoskonalać, ponieważ zostaniesz wykluczony z czynnego życia w sieci, którą przejmują smartfony, tablety oraz inne mobilne zabawki.

Link do testowania strony:  https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

Udostępnij

4 Komentarzy Zostaw nowy

dobry wpis, moim zdaniem pozycjonowanie teraz bardziej polega na optymalizacji strony niż dodawaniu linków, sam wiele razy udało mi się wejść w top wyników z jednym linkiem i dobrze, szybko działającą stroną www.

Odpowiedz

Bardzo ciekawy wpis :)

Odpowiedz

Page Speed Insights, czyli optymalizacja witryny do mobile-friendly po wyciągnięciu wniosków i wprowadzeniu zmian na witrynie bardzo pozytywnie wpływa na seo (search engine optimization) mobilne, widać efekty po pozycjach w wyszukiwarce google na urządzeniach przenośnych.

Odpowiedz
Jakub
Dorabianie kluczy samochodowych Warszawa
Listopad 10, 2016 3:08 pm

Dzięki wielkie za kilka cennych dla mnie porad, coś czegoś szukałem 😀

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w ciekawostki, google
WordPress kod PHP na stronie i wpisie

System WordPress domyślnie nie posiada funkcji dodawania kodu PHP we wpisach czy stronach, a zdarza...

Zamknij