Tajemnice agencji WordPress
Najczęściej stosowane chwyty marketingowe, sekrety, kłamstwa oraz tajemnice agencji WordPress, to temat, który powinien zainteresować każdego klienta planującego zlecenie stworzenia witryny internetowej. Razem ze specjalistami Stevedesign Jakub Lewandowski przybliżamy działalność agencji WordPress.
Popularny WordPress to prosty system zarządzania stroną, o dużych możliwościach operacyjnych i jednoczesnej prostocie i łatwości obsługi. WordPress jest obecnie jednym z najpopularniejszych rozwiązań, wspierających tworzenie stron internetowych. Początek WordPress sięga 2003 roku, kiedy zaistniał na rynku narzędzi internetowych jako jedno z nich, dedykowane zakładaniu i prowadzeniu blogów. Obecnie system CMS, na którym działa WordPress, wykorzystywany jest nie tylko w blogosferze, ale również do prowadzenia stron internetowych, sklepów online, serwisów społecznościowych czy platform e-learningowych. Duża popularność WordPressa sprawiła, że zaskarbił on sobie uznanie użytkowników i jest jednym z najczęściej wybieranych narzędzi w projektowaniu nowych stron internetowych. Decydując się na zlecenie założenia strony biznesowej czy sklepu internetowego, opartego na systemie CMS WordPress, warto poznać funkcjonalność tego narzędzia, jego zalety oraz wady, wiążące się z tym rozwiązaniem.
Agencja WordPress
Jakie tajemnice agencji WordPress kryją się pod chwytliwymi hasłami reklamowymi? Na początek, warto przyjrzeć się samemu nazewnictwu. „Agencja WordPress” to obecnie popularne i modne określenie, które przyjęło się w Polsce na równi z „agencją marketingową” czy „agencją SEO”. Z definicji agencja oznacza firmę wykonującą różne usługi. W istocie, agencje WordPress posiadają w swojej ofercie różne usługi, od tworzenia stron internetowych, opartych na WordPress, poprzez pozycjonowanie, oprawę graficzną stron www, działania SEO czy prowadzenie kampanii AdWords. Największym zagrożeniem dla przedsiębiorców poszukujących agencji, odpowiedniej do realizacji projektu jest fakt, że znaczna część działających obecnie tego rodzaju firm, powstała w nieodległej przeszłości. W związku z tym agencja i stojący za nią ludzie, nie posiadają odpowiedniego doświadczenia oraz wiedzy do skutecznej realizacji projektu. Metodą na wybicie się na rynku usług internetowych jest wielokrotnie zaniżanie przez agencję WordPress cennika usług, co idzie w parze z niższą jakością realizowanych zleceń. Konkurencyjna cena często wiąże się z dużą ilością różnych, odbiegających od siebie zleceń co dodatkowo utrudnia skuteczną pracę agencji. Szukając oszczędności, początkujące agencje WordPress, zatrudniają młode osoby, którym brak odpowiedniego doświadczenia i przygotowania do pracy w wielozadaniowej agencji marketingowej. Wybierając zatem odpowiednią agencję WordPress, warto kierować się wieloletnim doświadczeniem i pozytywnymi opiniami, jakimi cieszy się między innymi Stevedesign Jakub Lewandowski.
Agencja WordPress kontra specjaliści Stevedesign
Wieloletnie doświadczenie zdobyte przez naszych specjalistów przekłada się na zaufanie i lojalność naszych klientów. To właśnie ich negatywne wrażenia, po wielu nieudanych próbach współpracy z innymi agencjami, zainspirowały nas do stworzenia poradnika, w którym demaskujemy tajemnice agencji WordPress. Jako specjaliści od marketingu wiemy, jak ważna we wzajemnej relacji z klientem jest transparentność, uczciwość i rzetelna współpraca. Poświęcenie czasu na wybór odpowiedniej, odpowiedzialnej i profesjonalnej firmy do realizacji zlecenia, może w efekcie uchronić przed nerwami, stresem oraz nierentownym wydatkiem. Decydując się na wybór agencji WordPress pomocnej przy założeniu własnej witryny czy sklepu internetowego, warto kierować się doświadczeniem tego rodzaju firmy, prezentowanym przez nią portfolio oraz opiniami klientów.
Jak wygląda realizacja projektu?
Jednym z najczęściej powtarzanych kłamstw marketingowych, jest obietnica samodzielnego wykonania projektu oraz założenia strony internetowej. W praktyce większość początkujących agencji WordPress, po zdobyciu klienta i podpisaniu upragnionej umowy, przekazuje zlecenie realizacji projektu podwykonawcom. Outsourcing, szczególnie w branży IT jest niezwykle popularnym zjawiskiem i przekazywanie drobnych zleceń podwykonawcom nie jest niczym dziwnym dla speców od marketingu. Takie działanie ma jednak szereg wad, które odbijają się na niczego nieświadomym kliencie. Przede wszystkim udział w projekcie firmy podwykonawczej, znacząco wpływa na cenę realizacji zlecenia, gdyż koszt realizacji projektu musi pokryć zarówno opłatę na rzecz agencji WordPress jak również zatrudnionego przez nią podwykonawcy. Udział podwykonawcy znacząco utrudnia również komunikację, ponieważ klient zlecający zadanie nie ma możliwości podzielić się swoimi oczekiwaniami z osobą bezpośrednio pracującą nad jego projektem. Duże komplikacje mogą się pojawić w przypadku, kiedy w działaniu lub funkcjonalności strony wystąpią błędy. Klient nie może w takim przypadku liczyć na pomoc agencji, która nie zajęła się projektem bezpośrednio, jednocześnie agencja nie przyzna się przed klientem do skorzystania z firm podwykonawczych. To jeden z wielu przypadków, w których zniechęceni współpracą z agencjami klienci, trafiają pod skrzydła ekspertów Stevedesign Jakub Lewandowski.
Gotowy szablon czy praca na WordPress od zera?
„Specjalnie dla Pana/Pani stworzymy całkowicie od zera nowy szablon WordPress” – to często powtarzane obietnice bez pokrycia, składane przez agencje WordPress. Nie oznacza to oczywiście, że stworzenie nowego szablonu WordPress na zlecenie klienta jest niemożliwe. Dedykowane szablony WordPress, tworzone od podstaw, to jednak koszt kilku, do kilkunastu tysięcy złotych, zależnie od rozbudowania strony. Na tę kwotę składają się między innymi koszt wykonania projektu graficznego strony, utworzenie modułów dedykowanych czy uzupełnienie funkcjonalności strony płatnymi wtyczkami. Jeśli agencja obiecuje stworzenie zupełnie nowego szablonu WordPress w atrakcyjnej, niskiej cenie, w głowie klienta powinna zapalić się czerwona lampka ostrzegawcza. Oczywiście tworzenie stron opartych na WordPress jest możliwe w wariancie niskobudżetowym. W tym celu wykorzystywane są w pełni profesjonalne, gotowe szablony stron WordPress. Użycie gotowego szablonu znacznie obniża koszty założenia witryny, w związku z czym cena realizacji projektu będzie niższa. Wiele profesjonalnych agencji WordPress korzysta z gotowych szablonów, informując o tym klienta w szczerej i otwartej komunikacji, że gotowy szablon znacznie zminimalizuje koszt realizacji całego projektu.
Darmowe wtyczki czy rozbudowa funkcjonalności?
Rozbudowa funkcjonalności strony WordPress to trudny temat dla nierzetelnych agencji WordPress. Wielokrotnie klienci proszą o rozbudowanie funkcjonalności strony o proste dodatki typu kalkulator finansowy, newsletter, czy kalendarz wydarzeń firmowych. Są dwie drogi osiągnięcia takiego efektu. Specjaliści Stevedesign Jakub Lewandowski omówią zlecenie z programistami, którzy na zlecenie wykonają dodatkowe, dedykowane moduły. Tańszą i prostszą drogą dla agencji WordPress jest wykorzystanie darmowych wtyczek dedykowanych WordPress. Wykorzystanie dużej ilości darmowych wtyczek, zaspokoi potrzeby klienta pod kątem dodatkowych funkcjonalności strony, jednak jednocześnie znaczenie spowolni działanie całej witryny oraz narazi ją na dodatkowe luki w zabezpieczeniach. Większe problemy mogą wystąpić na stronie w przypadku konfliktu wtyczek po aktualizacji systemu. Bezpłatne wtyczki nie są najlepszym rozwiązaniem dla klienta, jednak agencje wielokrotnie wykorzystują je jako znacznie tańszą alternatywę usług profesjonalnego programisty.
Optymalizacja pod kątem SEO
Dotarcie do dużego grona odbiorców to cel i dążenie każdego przedsiębiorcy, zaczynającego przygodę z prowadzeniem biznesu online. Nie dziwi zatem, że obietnice pozycjonowania w Google i optymalizacja strony pod kątem SEO, to hasła wielokrotnie powtarzane przez agencje WordPress. Jak w rzeczywistości wygląda optymalizacja SEO w niskobudżetowym projekcie strony WordPress? Profesjonaliści w Stevedesign mają świadomość, że optymalizacja SEO to rozbudowane działania na szeroką skalę, mające na celu poprawę pozycjonowania strony w Google. Często jednak klienci agencji WordPress padają ofiarami oszustwa, czy niedopowiedzenia. Działania pod kątem pozycjonowania i SEO, do których ograniczają się nierzetelne agencje WordPress zajmują się tylko konfiguracją wtyczki Yoast SEO, dedykowanej WordPress. Warto zaznaczyć, że Yoast SEO jest niezwykle popularną, bezpłatną wtyczką, służącą do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Yoast SEO może być pomocnym narzędziem, jednak należy pamiętać, że to tylko jeden z wielu elementów, które powinna wykorzystać profesjonalna agencja WordPress, obiecując optymalizację treści.
Administrowanie stroną WordPress
Realizacja i założenie strony internetowej to dla większości agencji koniec współpracy z klientem. Zadanie wykonane, faktura odebrana, czas szukać kolejnych klientów. Agencje WordPress, chcąc pozbyć się „problemu”, jakim będzie dalsza opieka nad klientem, obiecują zleceniodawcom bezawaryjność powstałej strony i jej bezobsługowy charakter. Profesjonaliści Stevedesign Jakub Lewandowski dzielą się z klientami swoją wiedzą, informują o konieczności administracji stroną, wykonywaniu kopii zapasowych, koniecznych aktualizacjach szablonu, wtyczek i systemu WordPress. Profesjonalne agencje WordPress nie będą obawiały się ponoszenia odpowiedzialności za swoją dobrze wykonaną pracę, dlatego z zaangażowaniem wdrożą klientów w obsługę i administrowanie nowopowstałą stroną. Również w dalszym zarządzaniu i prowadzeniu strony czy sklepu internetowego, klienci Stevedesign mogą liczyć na pomoc i profesjonalne wsparcie jej pracowników.
Rozpoczęcie biznesu w Internecie to duży krok dla początkujących przedsiębiorców. Nie każdy biznesmen musi posiadać rozbudowaną wiedzę z branży IT, dlatego założenie własnej strony warto zlecić profesjonalnej, godnej zaufania agencji WordPress, jaką jest między innymi Stevedesign Jakub Lewandowski. Skorzystanie z doświadczenia i wiedzy fachowców z zakresu WordPress i marketingu, to jeden z elementów, który ułatwi każdej firmie odniesienie sukcesu.
Brak komentarzy