Czy reklama i pozycjonowanie stron w sieci to już konieczność ?
Znane powiedzenie “reklama jest dźwignią handlu” obowiązuje również w internecie. Czasy gdy główną formą reklamy były ulotki rozdawane na dworcach i galeriach powoli odchodzą do lamusa. Reklama w telewizji i radiu jest dość droga, 1 minuta reklamy w popularnej telewizji kosztuje nawet 160 tys złotych netto, w radiu około 40 tys za minutę w godzinach porannych. Jak to wygląda w internecie ? Reklamy na Facebooku już od 50 zł, podobnie Google, 200 zł na miesiąc wystarczy by zrobić reklamę nieznanej strony czy sklepu. Płatność za efekty, kliknięcia albo konwersje, nie ma klików nie płacimy. Różnica jest kolosalna prawda ?
Strona internetowa, blog, sklep internetowy, wszystkie te aplikacje dostępne w internecie łączy jedno, by je zobaczyć musimy znać ich adres w sieci www podając ich adres http. Jak podaje serwis worldwidewebsize.com w dniu publikacji dzisiejszego artykułu jest zaindeksowane 5,840,000,000 stron. Według statystyk i analiz 1 pozycja w Google to 53% kliknięć od użytkowników wyszukiwania, następnie 15% dla pozycji 2 i 9% dla pozycji 3. Pozostałe pozycje są klikalne rzadziej, czasem w ogóle. W czasach gdy czas to pieniądz każda sekunda ma znaczenie, szybkość ładowania strony powyżej 3 s to powód do jej opuszczenia.
Ludzie mają coraz większy wybór, konkurencja jest ogromna, dostęp usług i produktów na wyciągniecie karty płatniczej lub kodu BLIK.Alternatywna metoda promocji adresu witryny to promocja poprzez banery reklamowe, wizytówki, radio i telewizję. Telewizja coraz bardziej przenosi się do internetu, popularne serwisy Netflix, HBO zdobywają coraz większą popularność również w Polsce. Statystyki Youtube’a najpopularniejszej platformy w sieci to ponad 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników każdego miesiąca, każdego dnia ludzie oglądają ponad miliard godzin wideo i generują miliardy wyświetleń.
Odpowiedź na pytanie w tytule artykułu wydaje się więc oczywista. Brak reklam w internecie dla nowej, nieznanej strony = brak wyświetleń, kliknięć i klientów. Tak niewiele potrzeba by zaistnieć w sieci, mimo to wiele firm wciąż boi się podpiąć kartę debetową pod konto Google czy FB lub skorzystać z pomocy agencji reklamowej. Patrząc na postęp techniki, rozwój aplikacji a także ilość stron w sieci razem z miliardem godzin spędzonych w internecie jesteśmy zmuszeni korzystać z reklam w sieci by przetrwać w gąszczu konkurencji.
Masz pytania lub jesteś zainteresowany reklamą i pozycjonowaniem w sieci ? Skontaktuj się z nami poprzez zakładkę Kontakt
Brak komentarzy