Przyszłość urządzeń mobilnych, udział na rynku i możliwości
Niemal każdego dnia internauci spędzają ponad 6 godzin na korzystanie z internetu. PC, tablet, smartfon, tv niemal każde z tych urządzeń jest podłączone do sieci, WIFI, LTE itd. Ostatnio coraz bardziej popularne stają się smartfony i to one najbardziej absorbują nasz czas.
W 2016 roku użycie popularnych smartfonów przewyższyło korzystanie z komputerów i tabletów Rys.1.
Google widząc te zmiany wprowadziło AMP (Accelerated Mobile Pages). Projekt open source, mający za zadanie maksymalnie przyspieszyć ładowanie oraz przeglądanie mobilnych stron www. Na stronie https://www.ampproject.org/ znajdziemy wszystkie instrukcję pomocne przy wdrożeniu AMP na naszą stronę. AMP jest dość świeże dlatego w Polsce niewiele stron korzysta z tego rozwiązania, my sami korzystamy z tego rozwiązania ale tylko przy wpisach blogowych z prostego powodu, przerabianie reszty strony pełnej animacji js, slajderów, animowanych liczb jest z 1 strony niemożliwe przez ograniczenia AMP z 2 strony bardzo czasochłonne i najlepiej sprawdza się przy prostych rozwiązaniach.
Facebook również korzysta z podobnego rozwiązania które nazywa się Instant Articles opisango w tym artykule – Instant Articles – szybsze ładowanie artykułów na Facebook
Android – od kiedy Google przejął na własność jeden z najpopularniejszych systemów mobilnych jego rozwój jest imponujący.
Dzięki wykorzystaniu systemu Android min. w smartfonach, smartwatchach czy telewizorach jego udział na świecie jest coraz większy. Nasza firma również postanowiła stworzyć prostą aplikację na systemie Android, dostępną do pobrania w sklepie Google tutaj – Firma Stevedesign Google Play
Adwords i urządzenia mobilne.
Google Adwords od dawna doskonale współpracuje z mobilnymi stronami internetowymi a ostatnio wprowadziło formę prezentacji produktów jako karuzela i lista produktów wg wybranego sklepu Rys.4. Funkcja ta jest dostępna w nowej wersji panelu Adwords.
Brak komentarzy