Przyszłość urządzeń mobilnych, udział na rynku i możliwości

Listopad 07, 2017
Jakub

Niemal każdego dnia internauci spędzają  ponad 6 godzin na korzystanie z internetu. PC, tablet, smartfon, tv niemal każde z tych urządzeń jest podłączone do sieci, WIFI, LTE itd. Ostatnio coraz bardziej popularne stają się smartfony i to one najbardziej absorbują nasz czas.

W 2016 roku użycie popularnych smartfonów przewyższyło korzystanie z komputerów i tabletów Rys.1.

Statystyka komputer vs mobile vs tablet

Rys.1 Udział na rynku w Polsce – Telefon – Tablet – Komputer.

Google widząc te zmiany wprowadziło AMP (Accelerated Mobile Pages). Projekt open source, mający za zadanie maksymalnie przyspieszyć ładowanie oraz przeglądanie mobilnych stron www. Na stronie https://www.ampproject.org/ znajdziemy wszystkie instrukcję pomocne przy wdrożeniu AMP na naszą stronę. AMP jest dość świeże dlatego w Polsce niewiele stron korzysta z tego rozwiązania, my sami korzystamy z tego rozwiązania ale tylko przy wpisach blogowych z prostego powodu, przerabianie reszty strony pełnej animacji js, slajderów, animowanych liczb jest z 1 strony niemożliwe przez ograniczenia AMP z 2 strony bardzo czasochłonne i najlepiej sprawdza się przy prostych rozwiązaniach.

Google AMP ładowanie

Rys. 2 Przykład ładowania strony z AMP.

Facebook również korzysta z podobnego rozwiązania które nazywa się Instant Articles opisango w tym artykule – Instant Articles – szybsze ładowanie artykułów na Facebook

Android – od kiedy Google przejął na własność jeden z najpopularniejszych systemów mobilnych jego rozwój jest imponujący.

Udział na rynku światowym systemów operacyjnych

Rys. 3. Udział na rynku światowym systemów operacyjnych.

Dzięki wykorzystaniu systemu Android min. w smartfonach, smartwatchach czy telewizorach jego udział na świecie jest coraz większy. Nasza firma również postanowiła stworzyć prostą aplikację na systemie Android, dostępną do pobrania w sklepie Google tutaj – Firma Stevedesign Google Play

Adwords i urządzenia mobilne.

Google Adwords od dawna doskonale współpracuje z mobilnymi stronami internetowymi a ostatnio wprowadziło formę prezentacji produktów jako karuzela i lista produktów wg wybranego sklepu Rys.4. Funkcja ta jest dostępna w nowej wersji panelu Adwords.

Google adwords prezentacja produktowa

Rys. 4. Google Adwords przykład prezentacji produktowej

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zaakceptuj politykę prywatności.