Trendy na portalach społecznościowych w 2017 roku
Portal MakeUsOf pochwalił się, że ich rokowania dotyczące pewnych trenów zwykle się sprawdzają. Kolejny raz postanowili zabawić się we wróżbitów, stąd chętnie przytoczymy wam ich przewidywania.
Tekst czy wideo?
Zgodnie z przewidywaniami na Facebooku, ale także innych portalach społecznościowych, będą w nadchodzącym roku królować głównie materiały wideo. Czyżby tekst zabierał użytkownikom zbyt wiele czasu? No raczej nie, bo przecież obejrzenie wideo liczy sobie zwykle kilka minut, a przeczytanie fragmentu tekstu na pewno byłoby krótsze. Otóż to podobno efektywniejszy sposób reklamy.
Transmisja na żywo
To jedna z nowości, która może całkowicie zmienić przyszłość. Otóż na portalach mają się pojawiać głównie materiały Live wideo udostępniane przez określone marki. Taka reklama będzie skuteczniejsza, a co najważniejsze, bardziej atrakcyjna. W pewnym sensie internet bierze więc rolę telewizji, bo skoro będzie można obejrzeć wydarzenie na żywo także np. na Facebooku czy na Twitterze, to po co tradycyjna telewizja, która i tak już bardzo traci na znaczeniu?
Jakość contentu
Wzrost konkurencji sprawia, że dziś naprawdę trzeba się wyróżniać. Nie wystarczą już proste teksty czy nawet grafiki. Liczyć się będzie tylko to, co jest oryginalne, niebanalne i potrafi przyciągać odbiorców. To jest wyjątkowe wyzwanie dla marketingowców. Czy wszyscy mu podołają?
Chatboty
Boty mają w 2017 roku usprawnić życie użytkowników portali społecznościowych. Za ich pośrednictwem będzie można zamówić taksówkę, zrobić zakupy online czy zarezerwować bilety. Trzeba się przygotować na te nowe rozwiązania, jeśli myślimy o konkurencyjności.
Znikające treści
Oto rozwiązanie, które stało się modne w aplikacji Snapchat. Potem zaczęło być wprowadzane na szerszą skalę także np. na Instagramie. Ma swoje zalety, ale też i wady. Dzięki znikającym czatom można przecież wiele ukryć i tak samo wiele ważnych informacji zwyczajnie utracić. To jednak, zgodnie z przewidywaniami portalu MakeUsOf, będzie w 2017 roku mieć duże znaczenie.
Brak komentarzy