Reklama AdWords – zysk czy strata?
Kampanie AdWords uchodzą za bardzo zyskowne i efektywne. Nie można zapominać, że to także niezwykle intratne przedsięwzięcia dla Google – potentata w świecie wyszukiwarek. Ich pomysł się sprawdził, ponieważ znakomita część biznesowych użytkowników Internetu korzysta z tego rodzaju marketingu. Czy aby na pewno jest to dla nich opłacalne?
Precyzyjne frazy kluczowe
Google AdWords to nic innego, jak wyświetlanie linków sponsorowanych w pierwszych wynikach wyszukiwarki. Jest to duża szansa dla tych stron, które nie znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, a chcą przez pewien czas rozpowszechnić swoje reklamy czy usługi. Im bardziej konkurencyjna branża, a więc wybrana fraza pozycjonująca, tym kosztowniejsza będzie taka reklama. Przykładem niech będzie słowo „buty”. Niestety, samodzielnie niczego jeszcze nie konkretyzuje. Należy je sprecyzować, aby trafić do określonego odbiorcy, np. „modne buty” lub „buty Warszawa”. Użytkownicy starają się precyzyjnie wpisywać szukane hasła w wyszukiwarkach, stąd firma nadająca reklamę AdWords musi po prostu trafić w intencje odbiorców. Nie jest to łatwe, a zdecydowanie wpływa na skuteczność i sens takiej reklamy. AdWords będzie więc zyskiem tylko wtedy, kiedy mamy dokładnie ustalone frazy kluczowe i pokryją się one z poszukiwaniami konkretnych klientów, a więc użytkowników Internetu. Na tym polega cały sukces reklamy AdWords, która w rezultacie przynosi oczekiwane rezultaty i na jaką możemy mieć bezpośredni wpływ na bieżąco badając jej analizy i postępy.
Brak komentarzy