Reklama AdWords – zysk czy strata?

Listopad 29, 2016
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

gogle-adwords-photo

Kampanie AdWords uchodzą za bardzo zyskowne i efektywne. Nie można zapominać, że to także niezwykle intratne przedsięwzięcia dla Google – potentata w świecie wyszukiwarek. Ich pomysł się sprawdził, ponieważ znakomita część biznesowych użytkowników Internetu korzysta z tego rodzaju marketingu. Czy aby na pewno jest to dla nich opłacalne?

Precyzyjne frazy kluczowe

Google AdWords to nic innego, jak wyświetlanie linków sponsorowanych w pierwszych wynikach wyszukiwarki. Jest to duża szansa dla tych stron, które nie znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, a chcą przez pewien czas rozpowszechnić swoje reklamy czy usługi. Im bardziej konkurencyjna branża, a więc wybrana fraza pozycjonująca, tym kosztowniejsza będzie taka reklama. Przykładem niech będzie słowo „buty”. Niestety, samodzielnie niczego jeszcze nie konkretyzuje. Należy je sprecyzować, aby trafić do określonego odbiorcy, np. „modne buty” lub „buty Warszawa”. Użytkownicy starają się precyzyjnie wpisywać szukane hasła w wyszukiwarkach, stąd firma nadająca reklamę AdWords musi po prostu trafić w intencje odbiorców. Nie jest to łatwe, a zdecydowanie wpływa na skuteczność i sens takiej reklamy. AdWords będzie więc zyskiem tylko wtedy, kiedy mamy dokładnie ustalone frazy kluczowe i pokryją się one z poszukiwaniami konkretnych klientów, a więc użytkowników Internetu. Na tym polega cały sukces reklamy AdWords, która w rezultacie przynosi oczekiwane rezultaty i na jaką możemy mieć bezpośredni wpływ na bieżąco badając jej analizy i postępy.

Udostępnij

3 Komentarzy Zostaw nowy

Nieodpowiednio prowadzona kampania zawsze przyniesie straty. Największe, przez wybór złego dopasowania do wyszukiwania i brak ograniczenia terytorialnego wyświetlanej reklamy. Ale, weź wytłumacz prostemu mechanikowi, że obecna agencja robi go w jajo i na prawdę nie musi wyświetlać reklamy w Wenezueli.

Odpowiedz

Zgadza się, korzystałem z usług VERSEO firmy od SEO i za 100 zł co miesiąc dodali mi 2 linki przez cały rok…pozycja 20-25 tylko dzięki domenie, gdyby nie pomoc informatyka dalej bym płacił za brak efektów co miesiąc 123 zł z vat.

Odpowiedz
Jakub
Seweryn Pecetowicz
Grudzień 11, 2016 7:37 pm

O odsłony nie musimy się martwić, reklama daje dość dobre rezultaty a to czy potencjalny klient zostanie na stronie i będzie stałym bywalcem to już inna kwestia. Nie są to tanie rzeczy ale na efekt można liczyć.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w Uncategorized
WordPress wielojęzykowa strona – tłumaczenie strony w wielu językach

Wiele osób chcących stworzyć wielojęzykową stronę w WordPressie zastanawia się z jakiej wtyczki skorzystać. WordPress...

Zamknij