Google zmniejsza grafikę JPEG

Marzec 29, 2017
Jakub

JPEG to najczęściej używany format plików graficznych w Internecie. Spowodowane jest to akceptowalną jakością samej grafiki i relatywnie niską wagą plików. Naprzeciw optymalizacji wychodzi Google i wprowadza algorytmy, dzięki którym waga plików zmniejszy się nawet o 35%.

jpeg-kompresja

Na czym polega i ile trwa kompresja?

Po skompresowaniu grafiki w formacie JPEG zyskujemy o 35% mniejszy plik względem pierwotnej wersji. Jak przystało na internetowy koncern, algorytm ten otrzymał również swoją nazwę, która brzmi „Guetzli”, a oznacza niezwykle popularne w Szwajcarii ciastko. Gigant nie poprzestał tylko na stworzeniu algorytmu, gdyż w kwestii czasu kompresji również nastąpiła optymalizacja i jest on niezauważalnie dłuższy w porównaniu do podobnych operacji.

Kompatybilność plików po skompresowaniu

Warto również wspomnieć, że pliki graficzne, które zmniejszymy algorytmem, możemy wykorzystać we wszystkich programach graficznych i przeglądarkach. Będzie to de facto ten sam „jpeg”, jednak o znacznie niższej wadze, co przyspieszy nie tylko jego obróbkę, ale również wczytywanie przez przeglądarkę.

Jak wskazują grafiki porównawcze dostarczone przez Google, obrazki skompresowane przy użyciu nowego algorytmu cechują się również znacznie mniejszymi stratami jakości. Bezpośrednie porównanie dowodzi, że algorytm „Guetzli” oferuje znacznie lepszą jakość w porównaniu, chociażby do kompresji libjpeg.

Nowy algorytm Google może okazać się niewątpliwie przydatnym narzędziem. Co prawda, w przypadku wielokrotnej kompresji mogą pojawić się straty, jednak użycie „Guetzli” zaraz po zaprojektowaniu grafiki, ale przed uploadem jej na hosting może przynieść korzyści. „Guetzli” dostępny jest w GitHub.

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zaakceptuj politykę prywatności.

Więcej w ciekawostki, google
Kary google za pop-upy!

Już w ubiegłym roku Google zapowiedziało zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania – m.in. obniżenie pozycji...

Zamknij