Kary google za pop-upy!
Już w ubiegłym roku Google zapowiedziało zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania – m.in. obniżenie pozycji stron, które zawierają pełnoekranowe banery i reklamy.
Zgodnie z zapowiedzią na początku roku 2017 rozpoczęto wdrażanie tych zmian, a także nakładanie kar na właścicieli witryn zawierających pop-up’y.
Czy korzystanie z pop-up’ów jest więc całkowicie zabronione?
Nie. Można je zastosować w niektórych przypadkach:
- jeśli zawarta w pup-up’ie informacja ma spełniać wymogi prawa – np. informacja o plikach cookies czy też zawartości tylko dla osób pełnoletnich,
- jeśli pop-up jest oknem logowania na stronie, która nie jest zawartością publiczną,
- jeśli zajmuje tylko część ekranu i użytkownik z łatwością może go pominąć.
Budując witrynę należy pamiętać przede wszystkim o użytkowniku – również tym korzystającym z wersji mobilnej naszej strony oraz wyszukiwarki.
Brak komentarzy