Google AdWords: zielone etykiety mniej widoczne

Styczeń 31, 2017
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Od kwietnia 2016 roku możemy obserwować wprowadzane zmiany w zakresie wyświetlania reklam AdWords. Pierwszą zmianą był zielony (zamiast żółtego) znacznik „Reklama” wyświetlany obok adresu url sponsorowanego wyniku. Ta i kolejne zmiany mają na celu upodobnić promowane linki do wyników organicznych.

Obecny sposób wyświetlania reklam jest bardzo zbliżony do organicznych wyników wyszukiwania. W każdym wyniku (zarówno organicznym, jak i sponsorowanym) adres url wyświetlany jest na zielono, a różnica jest drobna i możliwa do przeoczenia – przy linkach promowanych, tuż przy zielonym adresie url, pojawia się znacznik ‘Reklama” w tym samym kolorze i o tej samej wysokości.

Kolejny krok można było zaobserwować w Holandii i Wielkiej Brytanii – zamiast znacznika „Reklama” pojawił się znacznik „Ad”. Okazuje się, że jest jeszcze mniej widoczny, bo słowo zostało napisane czcionką w tym samym kolorze co adres url, jest na takim samym białym tle, a różni się tylko cienką ramką w kolorze czcionki.

Wprowadzone zmiany sprawiły, że reklamy są o wiele mniej widoczne, niż wcześniejsze żółte, które bardzo rzucały się w oczy. Oczywistym jest, że upodabniając promowane linki do wyników organicznych Google ma na celu zwiększenie przychodów z kampanii AdWords, bo do tej pory użytkownicy starali się je omijać nie obciążając tym samym budżetu reklamodawcy.

Czy wprowadzane zmiany rzeczywiście zwiększą dochód Google z kampanii AdWords ? Czy staną się na tyle niewidoczne, że ich klikalność będzie większa?

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w google
Page Speed Insights, czyli optymalizacja do mobile-friendly

Google nie od dziś zachęca swoich klientów do lepszej optymalizacji stron internetowych. Wszystko rozbija się...

Zamknij