Jak sprawdzić aktualną pozycje strony w GOOGLE ?
Google wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkownika, dopasowuje wyniki wyszukiwania do jego oczekiwań. Wyszukując dwóch haseł na komputerach dwóch różnych osób (nawet mieszkających razem), możemy otrzymać inne wyniki. Zależy to m.in. od lokalizacji i historii przeglądanych wcześniej stron.
Jak więc sprawdzić rzeczywistą pozycję naszego serwisu, stron konkurencji czy w ogóle efekt pozycjonowania?
Są na szczęście sposoby, żeby otrzymać wyniki bardziej rzetelne:
1. Wyloguj się ze wszystkich możliwych usług Google (również Youtube!), wyszukaj jakiegokolwiek hasła w wyszukiwarce, nad wynikami znajdź „Narzędzia wyszukiwania” i w pole „Wpisz miasto” zamiast miasta wpisz „Polska”. Warto też wyczyścić pliki cookies.
Sposób jest dobry, kiedy sporadycznie sprawdzamy swoją pozycję, jest prosty, ale niestety daje nam podgląd tylko dla każdej frazy osobno.
2. Możemy też użyć programu „Free Monitor for Google”, który sprawdza pozycje wielu fraz jednocześnie, a także daje podgląd na wyniki wyszukiwania każdej frazy z osobna. Dla użytkowników Firefox’a powstał dodatek o takiej funkcji – „SEOBook Rank Checker”, jednak i w tym przypadku trzeba pamiętać o wylogowaniu się z usług Google dla uzyskania wiarygodnego wyniku.
3. Google Webmaster Tools, czyli usługa dająca nam nie tylko informację o aktualnej pozycji naszego serwisu, ale także o tym przez jakie frazy użytkownik wszedł na naszą stronę, którą średnio pozycję strona zajmowała w danych przedziale czasu czy też jak często nasz wpis był klikany na liście. Niestety wszystkie te informacje widoczne są z dwudniowym opóźnieniem.
4. Najpewniej będzie jednak skorzystać z profesjonalnych usług, które wcale nie są drogie – za kontrolę jednej frazy możemy zapłacić nawet 1zł miesięcznie… Istnieją wyspecjalizowane i zautomatyzowane serwisy zajmujące się właśnie monitorowaniem pozycji naszej strony na wybranych frazach. Tworzą też wykresy, dzięki którym możemy kontrolować jak nasz pozycja zmienia się w danym czasie. Mało tego – serwisy te mogą badać pozycję w wielu krajach, wielu językach, a także wyszukiwania lokalne. Dużo informacji bez zbędnej straty czasu i pieniędzy. Czegóż chcieć więcej?
Brak komentarzy