Jak odpowiednio dobierać słowa kluczowe ?
Bardzo istotnym elementem, który decyduje o sukcesie strony internetowej jest wybór słów kluczowych.
Google udostępniło webmasterom dwa narzędzia które przychodzą z pomocą w ich wyborze.
Pierwszym z nich jest Keyword Tool, natomiast drugim Google Trends.
Keyword Tool jest narzędziem pozwalającym na oszacowanie ilości wyszukiwań danego słowa w ciągu miesiąca. Pierwsza kluczową rzeczą w Keyword Tool jest dopasowanie ścisłe które dokładnie pokazuje ilość wyświetleń. Drugim ważnym elementem jest wyszukiwanie uzależnione od okresu w roku. Dzięki analizie danych z KT potrafimy określić jakie słowa kluczowe będą nadawać się na naszą stronę.
Google Trends służy do analizy okresowej, potrafi oszacować wyszukiwania danego słowa w ciągu np. 3 miesięcy lub całego roku. Narzędzie przydaje się zwłaszcza podczas danych okresów takich jak wakacje lub ferie zimowe, możemy dzięki niemu poznać “popularność” fraz sezonowych. Narzędzie jest bardzo przydatne w połączeniu z Keyword Tool.
Umiejętne korzystanie z tych narzędzi pozwoli na zapoznanie się z obecnie panującymi trendami, jak również oszacować te mogące zaistnieć w przyszłości. Oczywiście wszystkie dane które jesteśmy w stanie zebrać dają nam przybliżone wyniki i należy brać pod uwagę możliwy błąd wyliczeń.
Należy również pamiętać że składnie wyszukiwań w google ciągle się zmieniają, stają się coraz dłuższe co również trzeba wziąć pod uwagę starając się trafić w trendy mogące panować w przyszłości.
Dysponując odpowiednia wiedzą możemy zaplanować projekty związane z SOE kilka lat w przód.
Porada z zakresu SEO
Brak komentarzy