Wszystko o pozycjonowaniu stron internetowych
Współcześnie aby zaistnieć w sieci nie wystarczy sama strona internetowa, potrzebna jest reklama i cały proces pozycjonowania, dzięki któremu nasza witryna osiągnie szczyty w wynikach popularnych wyszukiwarek, przede wszystkim Google. Oczywiście jakość naszej strony ma znaczenie. Treści na niej zamieszczone, zdjęcia ale i cała budowa kodu, nagłówki, linki, podpisy pod obrazkami mają wpływ na pozycjonowanie stron.
Proces optymalizacji stron nazywamy SEO z ang. Search engine optimization. Dzięki zastosowaniu sprawdzonych przez pozycjonerów metod i narzędzi, możemy przewidzieć jakie fragmenty kodu na stronie mają wpływ na pozycjonowanie i tak np. już sama nazwa domeny ma ogromny wpływ na pozycję w Google. Dlatego ważne jest by zakładając firmę zarezerwować domenę zgodną z nazwą naszej firmy ale i słowami kluczowymi na które będą szukać nas potencjalni klienci. Kolejnym elementem są treści, głównie nagłówki, zaczynając od h1 do h6 możemy sformatować treści na stronie wskazując na istotne szczegóły, podobnie działa <strong> pogrubienie tekstu. Poniżej dokładnie zaprezentowany układ strony pod słowa kluczowe ” chocolate donuts”
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest łatwe, wymaga wielu godzin analizy i pracy. Dodatkowo oprócz optymalizacji strony (SEO) korzystamy z dodatkowych narzędzi które pomogą nam osiągnąć wysokie pozycje w Google, są to min:
- katalogi SEO
- artykuły (precle)
- linki profilowe
- social media (Facebook, Twitter)
Przydatne narzędzia do SEO:
Na powyższych stronach sprawdzimy praktycznie wszystko co dotyczy pozycjonowania, od Pagerank po Trustrank, szybkość wczytywania, intensywność słów kluczowych, ilość linków zwrotnych, a dodatkowo programy podpowiedzą nam co zmienić na stronie by poprawić jej pozycje w internecie.
Brak komentarzy