Zmiany w SEO w 2017 roku
Obserwowany wzrost liczby użytkowników Internetu obliguje osoby mające największy wpływ na serwisy i portale do wprowadzania coraz to nowocześniejszych algorytmów i technologii pozwalających na możliwie najlepsze prezentowanie treści w Internecie. Rośnie liczba osób robiących zakupy online, rośnie liczba portali. Nie można przy tym zapomnieć o SEO, które wciąż się rozwija.
Google stawia na mobile
Rok 2017 jest rokiem technologii mobilnych. Już od jakiegoś czasu Google zapowiada wprowadzenie algorytmu promującego smartfony i tablety. Definitywnie ma się to stać w 2017 roku, kiedy to ma zostać wprowadzony indeks mobile-first. Będzie miał on za zadanie prezentowanie stron mobilnych na wyższych pozycjach w rankingu. Nie można zapomnieć również o technologii AMP, której wprowadzenie definiuje to, czy strona korzysta z technologii mobilnych.
Ponadto skupienie się na technologiach mobilnych pozwoli na prezentowanie bardziej spersonalizowanych wyników. Już dziś Google pracuje nad unowocześnieniem, dzięki któremu będzie możliwe prezentowanie wyników odpowiadających okolicy osoby dokonującej wyszukiwania. Znacznie ułatwi to dokonywanie zakupów i rozwinie możliwości wyszukiwarki.
Sztuczna inteligencja w wyszukiwarce. Nowoczesne wyszukiwanie.
Wielu użytkowników Internetu zauważyło również pewne kroki, które mają przybliżyć wyszukiwarkę i algorytmy do stosowania mechanizmów sztucznej inteligencji. Najbardziej zauważalny krok został poczyniony w kwestii maszynowego uczenia, dzięki któremu mogą powstawać inteligentne aplikacje wspierające pozycjonowanie i SEM.
Wyszukiwanie głosowe jest technologią, która również jest wprowadzana. Co prawda dopiero raczkuje, jednak daje pewien pogląd na to, jak Google traktuje swoich użytkowników. Już dziś mamy dostęp do urządzenia Google Home, które może być wartościowy asystentem w naszym domu. Odpowiednie rozbudowanie tej technologii może spowodować niemały przełom zarówno w wyszukiwaniu, jak i codziennym życiu.
SEO w 2017 roku
Wydawać by się mogło, że opisane technologie nie dotyczą SEO. Są to jednak mylne wrażenia, ponieważ zarówno mobile-first, jak i wprowadzenie sztucznej inteligencji będzie miało czynny wpływ na SEO w 2017 roku. Już dziś webmasterzy i deweloperzy przygotowują mobilne wersje swoich stron internetowych, aby nie wypadły one z rankingów Google. Rok 2017 będzie wymagał wiele, mobilna wersja strony, czy zorientowanie na lokalizację to tylko pierwsze aspekty mające realny wpływ na pozycjonowanie.
Brak komentarzy