Dane strukturalne w Google Grafika

Kwiecień 05, 2017
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Zarówno przeglądarka Google, jak i indeksowanie i wyświetlanie stron ulegają ciągłym zmianom. Mimo iż nie tak dawno mogliśmy zaobserwować zmiany w wyświetlaniu wyników, amerykański gigant znów wprowadza zmiany. Tym razem dotyczą one segmentu wyszukiwarki związanego z grafiką.

google-grafika-dane-strukturalne

Dane strukturalne w wyszukiwarce grafiki

Po Rich Cards i Rich Snippets, Google postanowiło, aby zmiany wprowadzić również w swojej wyszukiwarce grafiki. Wszystkie poprzednie zmiany zauważalne były zarówno w momencie wyszukiwania klasycznego, jak i mobilnego. W tym przypadku jest jednak inaczej, gdyż nie udostępniono jeszcze danych strukturalnych dla wyszukiwań desktopowych. Zmiany zauważamy jedynie podczas wyszukiwania mobilnego.

Wydawać by się mogło, że to informacje niemające odniesienia w rzeczywistości. Nic bardziej mylnego, ponieważ zmiany zauważymy, dopiero gdy przejdziemy do bardziej szczegółowego widoku danego zdjęcia. Wtedy ukazuje się nam nie tylko sama grafika, czy podstawowe buttony Google, ale również wszystkie dane, które zostaną wpisane jako strukturalne. Zawarte informacje mogą dotyczyć ceny, opinii, a nawet stanów magazynowych danego sklepu, czy importera produktu.

Jak wprowadzić dane strukturalne? Co umożliwiają?

Więcej informacji na temat mikrodanych i ich wdrażania znajduje się w miejscach takich, jak Google Developers. Dzięki danym strukturalnym pomagamy użytkownikom Internetu rozróżnić, z jakich miejsc pochodzi dana grafika. Umieszczenie szczegółowych danych wraz z ceną może spowodować nawet większe zainteresowanie danym produktem. Należy jednak dokonywać tego bardzo dokładnie i uważnie, ponieważ za błędy w mikrodanych Google może nałożyć kary.

Dlaczego warto zastosować dane strukturalne dla zdjęć?

Mikrodane w przypadku grafik zdecydowanie warto zastosować. Przemawia za tym jeden, ale za to bardzo ważny fakt. Mają one szczególne znaczenie, gdy chcemy zwiększyć ruch, czy konwersję na stronie. Dlaczego? Wielu klientów dokonuje wyboru danego produktu ze względu na wygląd, a my dodając do grafiki dodatkowe informacje, przyczyniamy się do zwiększenia liczby elementów „za” zakupem.


Udostępnij

1 Komentarz. Zostaw nowy

Dane strukturalne mają przede wszystkim uatrakcyjnić wyniki wyszukiwania i zachęcić użytkownika do kliknięcia, przez co zwiększyć CTR, ruch w witrynie i w pewnym stopniu wpłynąć na pozycjonowanie strony. Niestety wiele osób zapomina o optymalizacji grafiki i w ogóle nie wie że to ma znaczenie. Google skutecznie przypomina:)

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w ciekawostki, google
Mobile – first index zostanie wdrożony jeszcze w tym roku

Informacje na temat mobile-first index docierają już od października 2016 roku. Do tej pory panowała...

Zamknij