Google grafika: wyszukiwanie podobnych produktów

Kwiecień 29, 2017
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

W Google Grafika pojawiła się nowa funkcjonalność. Dotyczy ona wyświetlania podobnych produktów. Jak na razie dostępna jest wyłącznie w wersji mobilnej, jednak już teraz po wpisaniu prostej frazy możemy sprawdzić, jak działa w rzeczywistości.

Grafika google - podobne

Jak działa nowa funkcja?

Opisana funkcja wykorzystuje najnowocześniejsze technologie w celu rozpoznania przedmiotu, który znajduje się na zdjęciu. Następnie pod wyświetloną grafiką zostaną wyświetlone produkty podobnie wyglądające względem oryginalnej fotografii. Dzięki temu odnajdując zdjęcie stylizacji, czy zbioru produktów o innym charakterze dodatkowo otrzymujemy bezpośrednie propozycje ze sklepu, który posiada w swoim asortymencie wyświetlane produkty. Po wybraniu oferty jednym kliknięciem możemy przejść do wybranego sklepu i dokonać zakupu online.

Funkcja została wdrożona z myślą o osobach, które potrzebują codziennych inspiracji, a także konsumentach, którzy dokonują zakupu na podstawie wyglądu przedmiotu. W chwili obecnej możemy sprawdzić jej funkcjonalność jedynie na produktach związanych z modą, jednak Google zapowiedziało rozszerzenie możliwości.

Co muszę zrobić, aby moje produkty były wyświetlane?

Strona Google Developers udostępnia mikrodane, przy których pomocy oznaczymy zdjęcia, które mają być wyświetlane jako podobne. Wstawione znaczniki znacznie ułatwią konsumentom wybór, gdyż będą wyświetlały cenę, opis produktu i oceny kupujących. Jeśli dane zostały wdrożone, warto sprawdzić, czy zostało to zrobione poprawnie. Aby tego dokonać, wystarczy skorzystać z narzędzia Structured Data Testing Tool. Wyświetli ona wszystkie popełnione błędy, które należy poprawić.

Co zyskam, korzystając z danych strukturalnych?

Po wprowadzeniu mikrodanych, czyli danych strukturalnych do grafik, Twoje produkty widoczne na zdjęciach będą wyświetlane jako podobne w wyszukiwarce grafiki Google. Dzięki temu produkty, które oferujemy, będą częściej eksponowane, a co za tym idzie – jest bardzo duża szansa, że konsumenci zdecydują się na ich zakup.

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w ciekawostki, google, Uncategorized
Tworzenie stron mobilnych – certyfikat Google

O certyfikatach AdWords i Analytics nikomu chyba nie trzeba wspominać. W ostatnim czasie Google uruchomiło...

Zamknij