Tworzenie stron mobilnych – certyfikat Google

Kwiecień 19, 2017
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

O certyfikatach AdWords i Analytics nikomu chyba nie trzeba wspominać. W ostatnim czasie Google uruchomiło jednak nową certyfikację, ale w zakresie tworzenia mobilnych witryn internetowych. Dzięki tej możliwości sprawdzisz, a także potwierdzisz swoją wiedzę w zakresie technologii mobile.

Jak zdobyć certyfikat?

Proces zdobywania certyfikatu niczym nie odbiega w swojej formie względem poprzednich opcji. Wszystko opiera się na egzaminie składającym się z 65 pytań, które są wielokrotnego wyboru. Maksymalny czas, jaki możemy wykorzystać na egzaminie to 90 minut. Aby otrzymać potwierdzenie kwalifikacji, musimy udzielić przynajmniej 80% poprawnych odpowiedzi.

Tematyka testu dotyczy technologii mobile, ale pytania są zarówno z zakresu podstawowego, jak i rozszerzonego. Sprawdzany jest niemal każdy aspekt związany z mobilnymi stronami internetowymi: tworzenie, optymalizacja i zarządzanie.

Kiedy poznam wynik testu?

Wynik Twojego egzaminu publikowany jest na przeznaczonej do tego stronie. Jeśli uda Ci się pozytywnie rozwiązać wymaganą ilość pytań, dostępny do pobrania jest upragniony certyfikat. To, jak go użyjesz, zależy w pełni od Ciebie, możesz go wydrukować i zawiesić w biurze lub domu, lub zamieścić na swojej stronie internetowej. Pamiętaj jednak, aby przed upływem 12 miesięcy odnowić ważność certyfikatu.

Przygotowania do egzaminu

Google nie zapomniało również o materiałach pozwalających na przygotowanie się do egzaminu. W zasobach dostępny jest specjalny poradnik, który warto sumiennie przeanalizować, ponieważ powszechnie stosowane praktyki niekoniecznie muszą współgrać z polityką Google w danej kwestii.

Poradnik dla osób, które chcą przygotować się do egzaminu, podzielony został na 4, osobne części: zaawansowane technologie internetowe, poprawa szybkości witryny mobilnej, witryny mobilne i ich znaczenie, a także tworzenie efektywnego mobilnego UX. Dodatkowo, treści zawarte w poradniku mogą przydać się pozycjonerom, którzy zamierzają wprowadzić swoją witrynę na wysokie miejsca w rankingu mobile. Dokładnie analizując poruszane w poszczególnych częściach aspekty, możemy przenieść do realnego świata, aby na tym zyskać.

Uruchomiony certyfikat jest niewątpliwą szansą dla developerów, projektantów stron, czy specjalistów SEO na potwierdzenie swoich umiejętności. Mimo iż dostępny jest obecnie wyłącznie w wersji anglojęzycznej – warto go wykonać i odnowić w momencie, gdy zajdzie taka konieczność. Być może już w języku polskim.

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w google
Google UK rozpoczyna działania przeciwko piractwu

Z łamaniem praw autorskich w Internecie mamy do czynienia niemal na co dzień. Faktem ciekawym...

Zamknij