Strony z AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania Google
W ostatnim kwartale ubiegłego roku Google poinformowało, że w wynikach wyszukiwania będą się pojawiały wszystkie strony przygotowane w technologii AMP.
Accelerated Mobile Pages – co to jest?
AMP to możliwość szybkiego renderowania stron internetowych – dopasowanie serwisu do urządzenia z jakiego aktualnie korzysta użytkownik. Zyskujemy w ten sposób możliwość jeszcze szybszego przeglądania stron internetowych i odnajdywania potrzebnych nam informacji.
Technologia AMP opiera się o 3 elementy:
- AMP HTML – zestaw wskazówek i zaleceń co do kodu strony,
- AMP JS – uzyskiwanie szybkich stron dzięki bibliotekom JavaScript,
- pamięć podręczna Google AMP Cache.
Jak podaje Google wprowadzenie technologii AMP nie będzie miała wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak pojawi się tam informacja o wdrożeniu AMP – po to, by użytkownik wiedział, że serwis szybko się załaduje. W przypadku kiedy witryna posiada wersję mobilną oraz AMP – w pierwszej kolejności wyświetli się właśnie AMP.
Brak komentarzy