Strony z AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania Google

Luty 06, 2017
Jakub

W ostatnim kwartale ubiegłego roku Google poinformowało, że w wynikach wyszukiwania będą się pojawiały wszystkie strony przygotowane w technologii AMP.

Accelerated Mobile Pages – co to jest?

AMP to możliwość szybkiego renderowania stron internetowych – dopasowanie serwisu do urządzenia z jakiego aktualnie korzysta użytkownik. Zyskujemy w ten sposób możliwość jeszcze szybszego przeglądania stron internetowych i odnajdywania potrzebnych nam informacji.

Technologia AMP opiera się o 3 elementy:

  • AMP HTML – zestaw wskazówek i zaleceń co do kodu strony,
  • AMP JS – uzyskiwanie szybkich stron dzięki bibliotekom JavaScript,
  • pamięć podręczna Google AMP Cache.

Jak podaje Google wprowadzenie technologii AMP nie będzie miała wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak pojawi się tam informacja o wdrożeniu AMP – po to, by użytkownik wiedział, że serwis szybko się załaduje. W przypadku kiedy witryna posiada wersję mobilną oraz AMP – w pierwszej kolejności wyświetli się właśnie AMP.

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zaakceptuj politykę prywatności.

Więcej w google
Google AdWords: zielone etykiety mniej widoczne

Od kwietnia 2016 roku możemy obserwować wprowadzane zmiany w zakresie wyświetlania reklam AdWords. Pierwszą zmianą...

Zamknij