Konwersja a czas ładowania sklepu internetowego
Na konwersję w serwisie www wpływa wiele czynników. Jednym z ważniejszych jest czas ładowania się strony.
Odwiedzający stronę internetową może wykonywać wiele czynności, a współczynnik konwersji wskazuje na ile te czynności zostały zrealizowane. Może to być założenie konta, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza, dodanie produktu do koszyka i złożenie zamówienia, pobranie pliku czy użycie określonego przycisku… Nie każdy użytkownik jednak wykona dane (czy też jakiekolwiek) czynności. Musimy go odpowiednio zachęcić.
Jak to zrobić?
Pierwsze wrażenie robią przede wszystkim aspekty graficzne. Warto zadbać, żeby strona była przejrzysta, stonowana i spójna. Również grafiki, wideo czy ciekawe nagłówki wpłyną pozytywnie na nawet pobieżną ocenę. Jednak jeśli serwis będzie się ładował zbyt długo, to wpłynie to na konwersję zdecydowanie negatywnie.
Infografika Kent’a Alstad’a, twórcy oprogramowania i nowatorskich technologii, pokazuje jaki wpływ na czas ładowania strony na współczynnik konwersji. Wykorzystał do tego sklep walmart.com i wyniki przeprowadzonych na tym przykładzie analiz.
Wystarczyło wydłużenie czasu ładowania strony z jednej sekundy do czterech, a współczynnik konwersji znacznie spadał. W przypadku sytuacji odwrotnej – każdorazowe skrócenie czasu ładowania sklepu o jedną sekundę, współczynnik konwersji wzrastał o 2%. Przeprowadzając podobny test na AutoAnything.com i skracając czas ładowania strony o połowę, uzyskano aż o 9% wyższą konwersję i o 13% wyższą sprzedaż.
Brak komentarzy