Strona typu one page – kiedy warto się na nią zdecydować?

Luty 03, 2019
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (5 głosów, średnia: 4,60 z 5)
Loading...

Wiele osób z pewnością spotkało się z nazwą „one page”, ale nie każdy dokładnie wie, co to za witryny i jakie są ich cechy charakterystyczne. Na pewno warto poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie, ponieważ jest to wyjątkowo praktyczne rozwiązanie, stosowane przez wiele znanych firm. Doskonale sprawdza się ono w niemal każdej dziedzinie działalności gospodarczej, ale przed wyborem takiej opcji, trzeba trochę lepiej ją poznać.

Strona „one page” – co to właściwie jest?

Strony „one page” bardzo często są nieprawidłowo definiowane – porównuje się je m.in. z landingami, czyli stronami docelowymi, a to naprawdę spore niedopowiedzenie.
Oczywiście strona „one page” jest stroną docelową, ale strona docelowa wcale taka nie musi być. Może wydawać się to trochę skomplikowane ale w rzeczywistości wcale takie nie jest.

Portal „one page” to nic innego, jak serwis internetowy, który składa się z jednej strony. Na tej jednej stronie zamieszczona jest pełna oferta produktowa lub usługowa danej firmy. Oczywiście taki serwis nie jest rozbudowany w takim stopniu jak domeny mające dziesiątki podstron. Siła „one page” tkwi w czymś kompletnie innym – tego rodzaju portale idealnie sprawdzają się wszędzie tam, gdzie zawodzą rozwiązania bardziej rozbudowane.

Osoba, która odwiedza taką stronę, nie ma do dyspozycji różnych odnośników czy przycisków jak na standardowych serwisach internetowych. I właśnie w prostocie tkwi siła „one page”. Internauta nie jest rozpraszany przez mnogość usług czy produktów ani rozbudowane menu, dlatego nie ma ryzyka, że zgubi się wśród dostępnych opcji i w ogóle zapomni, po co zajrzał na stronę. W takich serwisach nawigacja jest niezwykle płynna – można przemieszczać się wyłącznie z góry na dół i z dołu na górę. Wszystko, co jest najważniejsze, można zobaczyć po jednym przewinięciu kółkiem czy kliknięciu myszką. Na jednej stronie znajdują się wszystkie najbardziej istotne informacje dotyczącej danej firmy oraz jej oferty. Na pewno jest to jeden z największych atutów takiego rozwiązania, ponieważ można mieć pewność, że do odbiorcy dotrą wszystkie najważniejsze kwestie. Witryna „one page” nie pozwala na oddalenie się od określonego celu i kreśli internautą prostą drogę, którą mogą podążać.

Kiedy strona „one page” to dobry wybór?

„One page” to najlepszy wybór przede wszystkim dla osób, które dopiero rozkręcają swoją działalność i nie mają dużej oferty usług lub produktów. Jedna strona wystarczy, aby umieścić cały aktualny asortyment – serwis z podstronami trudno w takiej sytuacji zapełnić odpowiednimi informacjami w takim sposób, aby wyglądało to naturalne. Oczywistym jest przecież, że teksty internetowe muszą zawierać odpowiednie treści, a te muszą być związane z ofertą. Tymczasem w przypadku stron „one page” odwiedzającemu wystarczy jeden rzut oka, aby zapoznać się z wachlarzem usług i produktów oraz docenić profesjonalizm danej firmy.

Strony typu „one page” to także świetny wybór dla przedsiębiorstw działających w wąskiej specjalizacji, np. sprzedających wyłącznie określony produkt. Dzięki temu potencjalny klient od razu trafia na właściwą stronę i skupia na danej rzeczy – na pewno ma to pozytywny wpływ na wizerunek firmy. Przykładem może być chociażby hodowca rzadkich pająków, np. ptaszników acanthoscurria geniculata oraz nhandu chromatus. Wówczas wystarczy stworzyć dwa serwisy „one page”, aby potencjalny klient od razu znalazł to, czego potrzebuje.

Atrakcyjność wizualna strony „one page”

Strona „one page” będzie dobrze realizować swoje funkcje tylko wtedy, gdy będzie dobrze wyglądać. Najważniejsze kwestie to prostota, estetyczny wygląd oraz przejrzystość. Warto pamiętać, że zanim odwiedzający przeczyta znajdujące się na stronie teksty, najpierw zwróci on uwagę na obrazy, czyli na różnego rodzaju grafiki czy zdjęcia. Inspiracje można bez problemu znaleźć w sieci. Kwestią, o której trzeba pamiętać, jest zainteresowanie odbiorcy w ciągu pierwszy 30 sekund. Czasu jest więc niewiele, ale w zupełności wystarczająco, aby osiągnąć zamierzony cel.

ina_promotion_one_page_site

Przykład strony typu “one page”

Bardzo ważną cechą, jaką powinna posiadać każda strona „one page”, jest przejrzysta szata graficzna. Oznacza to, że wszelkie ozdobniki są zdecydowanie niepotrzebne, a nawet mogą zaszkodzić. Design powinien być prosty i schludny, ponieważ tylko wtedy nie będzie rozpraszać odwiedzających. Co ważne, każdy element graficzny, jaki znajdzie się na takiej stronie, powinien być funkcjonalny – warto korzystać z kółek czy strzałek, za pomocą których można wyróżnić konkretne treści, czy wskazać, gdzie one się znajdują. Coraz częściej wykorzystuje się także video w miejsce zdjęć.

criido_forum_strona_one_page

Strona “one page’ z zastosowaniem video w tle.

Jedną z najważniejszych cech stron „one page” jest atrakcyjność pod względem finansowym. Zarówno stworzenie, jak i uruchomienie tego rodzaju serwisu jest zdecydowanie mniej kosztowne niż w przypadku mocno rozbudowanych portali internetowych. Koszt strony “one page” w naszej firmie Stevedesign zaczyna się już od 1599 zł netto + VAT.

Zamów stronę “ONE PAGE” już teraz, skorzystaj z formularza na stronie.

Udostępnij

1 Komentarz. Zostaw nowy

Strona One page to najlepszy pomysł na stronę dla promocji 1 produktu lub usługi, zgadzam się z autorem, polecam tego typu rozwiązania.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zaakceptuj politykę prywatności.