Ciasteczka i reklamy – co mają ze sobą wspólnego?
Każdy z nas na pewno przypomina sobie sytuację, kiedy po przeglądnięciu danej strony, sklepu internetowego czy poszukiwań konkretnego produktu, zaczęły nam się wyświetlać reklamy właśnie tej strony, tego produktu lub do niego zbliżonych na innych stronach np. Facebook’u, YouTub’ie czy w przeglądarce Goggle. Nazywamy to remarketingiem.
Remarketing jest jednym z najbardziej skutecznych zabiegów w kampaniach reklamowych. Wyróżnia się przede wszystkim tym, że docieramy do osób, które odwiedziły już naszą stronę, zainteresowały się konkretnym produktem. Może nie dokonali zakupu, ale wiemy czego szukają i możemy im przypominać, że ten produkt właśnie u nas mogą znaleźć.
Jak to działa?
Jakiś czas temu głośno było o tzw. ciasteczkach. Dlaczego? Bo każdy nasz ruch w internecie nie zostaje zapomniany, a oznaczany jest właśnie plikiem cookie. Pliki te zbierane są w tzw. listy remarketingowe, do których kierujemy później swoje reklamy. Tworzenie list marketingowych jest więc najważniejszym procesem, a wystarczy tylko dodać w swojej witrynie tag marketingowy. Tworzone w ten sposób listy możemy oczywiście edytować, co pozwoli nam wyselekcjonować i targetować odbiorców reklamy tak, żeby osiągnąć nasz cel, czyli ponowne odwiedziny czy też sprzedaż.
Remarketing ma wiele zalet.
Przede wszystkim – docieranie do osób, które już w jakiś sposób zainteresowały się naszą stroną, co też znacznie zwiększa skuteczność tego typu reklamy, a tym samym zmniejsza koszty, bo ileż reklam kierowanych do zupełnie przypadkowych osób zakończy się sprzedażą? Otóż to – w tym przypadku znacznie ograniczamy ilość takich ślepych strzałów.
Brak komentarzy