E-Sklep na 5 z plusem

Październik 06, 2015
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Nawiązując do poprzedniego artykułu – niezależnie od naszej teorii na temat sklepów stacjonarnych, trzeba przyznać, że e-sklepy stają się z każdą chwilą bardziej popularne, a ich ilość rośnie. Już w tej chwili możemy kupić niemal każdy produkt przez internet i konkurencja jest ogromna. Co więc sprawia, że kupujący wybiera dany sklep? Jak przyciągnąć potencjalnego klienta?

1. CENA

W tej kwestii nie potrzeba wiele wyjaśnień – klient najczęściej chce kupować taniej, a pomagają mu w tej kwestii porównywarki cenowe.
W tę kategorię wpisują się też oferty specjalne i promocje dla kupujących przez internet, czyli niższa cena niż w oddziale stacjonarnym sklepu.

2. WARUNKI DOSTAWY

Niska cena towaru nie będzie dla klienta atrakcyjna jeśli koszt dostawy będzie wysoki, bo jeśli ma ponosić wysokie dodatkowe koszty, to równie dobrze mógłby zrobić zakupy w sklepie stacjonarnym i tych kosztów w ogóle nie ponosić, prawda?
Czas dostawy to też ważne kryterium – kiedy kupujemy upragniony przedmiot, to chcemy się nim jak najszybciej nacieszyć.
No i trzecie w tej kwestii – różne opcje dostawy – poczta, kurier, odbiór osobisty, dostawa (najczęściej darmowa!) do sklepu stacjonarnego – dla każdego coś dobrego.

3. JAKOŚĆ

Po pierwsze – szczegółowe opisy, dokładne zdjęcia, przejrzystość, a często też porównywarka podobnych produktów. Świetną propozycją są też filmy prezentujące towar, czy też zdjęcia 3D. A wszystko po to, żeby klient miał pewność co kupuje i był w 100% przekonany o słuszności dokonanego zakupu.
Po drugie – jasne zasady, łatwo dostępny regulamin i wszystkie warunki zakupów. Poczucie bezpieczeństwa jest bardzo ważne.

4. OPINIE

Czyli marketing szeptany. Nic tak nie zachęca i nie utwierdza w poczuciu bezpieczeństwa jak opinie i komentarze zadowolonych klientów, a jak inaczej klient ma sprawdzić nieznany mu sklep? Albo zaryzykować, albo skorzystać z doświadczeń innych i bardzo często korzysta z drugiej opcji szukając opinii w internecie.

5. ASORTYMENT

Warto zadbać, aby był wyjątkowy, unikalny, wyróżniający się spośród tego, co na co dzień spotykamy w każdym innym sklepie.

Tytułową piątkę mamy, pozostał nam plus, więc skoro wiemy na co klienci zwracają uwagę dokonując zakupów, musimy wiedzieć też dlaczego na zakupy w sklepie internetowym się nie decydują.

Przede wszystkim chcą obejrzeć towar z bliska – najczęstszym powodem będzie tutaj słaba jakość zdjęć, która nie zaspokoi ciekawości klienta na tyle, by musiał oglądać towar „na żywo”. Kolejne powody to bezpieczeństwo zakupów i płatności oraz problemy z dostawą, dlatego tak ważny jest czytelny regulamin oraz różne opcje dostawy. Zaszkodzą nam też na pewno negatywne opinie klientów, więc zawsze i przede wszystkim dbajmy o jakość towaru i obsługi!

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Więcej w ciekawostki, e-commerce
Czy sklepy internetowe zmiotą z rynku sklepy tradycyjne?

Czy sklepy internetowe zmiotą z rynku sklepy tradycyjne? To pytanie zadają sobie coraz częściej właściciele...

Zamknij