Optymalizacja SEO sklepu e-commerce

Sierpień 24, 2017
Jakub
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Zakupy w sieci są coraz popularniejsze. To oczywiste, bo są wygodne, bezpieczne, oszczędzają czas, a dodatkowo gwarantują niższe ceny. W związku z tym każdy sprzedawca otwierający się na klientów przez internet może z tego wynieść ogromne korzyści. Stanie się jednak tak tylko wtedy, kiedy do jego sklepu trafiać będą wszyscy, a przynajmniej większość klientów zainteresowanych danym towarem. Jak w takiej sytuacji poprawnie zoptymalizować swój sklep www pod kątem SEO?

Indeksowanie

Przede wszystkim skupić się musicie na indeksowaniu. Jeśli o nim zapomnicie, nie pomoże bowiem nawet najlepsze pozycjonowanie. W pierwszej kolejności musicie więc włączyć strony do indeksu. W tym przypadku uwagę radzimy zwrócić na błędy zwracane w Google Search Console (GSC), błędy w mapach witryny czy parametry produktów w URL-ach.

indeksowanie-stevedesign-searchconsole

Strony kategorii

Ogromną rolę w SEO odgrywają również strony kategorii. Szczególnie ważne jest to w sytuacji, kiedy sklep ma wiele produktów. Oczywiście samodzielne stworzenie oryginalnej treści dla każdego z nich może być trudne, ale w sukurs przyjść mogą copywriterzy czy agencje interaktywne. Na stronie kategorii znaleźć się musi jednak nie tylko opis główny. Ważne, aby były tam również umieszczone zdjęcia produktów oraz prowadzące do nich odnośniki.

Adres URL

Niezwykle istotny jest także adres URL, który musi być przyjazny. Znaczy to tylko tyle, aby nie zawierał on w sobie znaków tam zbędnych, a więc wykrzykników, myślników i innych. Poza tym znaleźć się w nim powinna nazwa produktu czy słowa kluczowe.

Menu główne

Nie można zapomnieć też o dobrze przemyślanym menu głównym. To właśnie ono jest wyświetlane najczęściej, a także najszybciej indeksowane w wynikach wyszukiwania. Najlepiej sprawdza się menu rozwijane w bok, kiedy to obok jednej rozwijanej listy pojawia się kolejna i następna. Układ taki chroni przed zagłębieniami. Wszystko dlatego, że im bardziej schowany jest taki produkt, tym jest on mniej ważny dla robotów Google. Rozwijane menu przed takim jego odczytywaniem zabezpiecza.

Implementacja schema.org

Snipped products Google

Na znaczeniu zyskują też znaki strukturalne schema.org. Dzięki nim w kodzie źródłowym zaznaczymy konkretne informacje. Ponadto pomagają one w uwidocznieniu cen czy opinii, które zwiększają zaufanie klienta.

Skoro wiecie już, od czego zacząć optymalizację swojego sklepu, czas zabrać się do pracy. Jeśli popracujecie w każdym z powyższych pięciu obszarów, bez wątpienia zwiększycie liczbę odwiedzin swojego punktu e-commerce.

Udostępnij

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wprowadź kod CAPCHA * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Facebook

Więcej w Uncategorized
Konwersja a czas ładowania sklepu internetowego

Na konwersję w serwisie www wpływa wiele czynników. Jednym z ważniejszych jest czas ładowania się...

Zamknij